Aktuális Autó-motor Gazdaság

Még mindig az öreg autókat importálják a legtöbben

Lassulóban van a hazai használtautó-piac, ugyanakkor még mindig messze megelőzi az új autók értékesítési számait.

A hazai tulajdonosváltások száma az előző évhez képest ugyan 5,4 százalékkal nőtt, ám a piac növekedése mégis lassuló tendenciát mutat, és az átlagosan 14,2 éves autóállomány életkora terén sem várható komolyabb változás. A használtan behozott autók 60,4 százaléka továbbra is legalább 10 esztendős,  bő 32 százaléka 5-10 év közötti életkorú, és csak 7,4 százaléka 5 évnél fiatalabb – áll a Használtautó.hu elemzésében.

A használtautó-import dobogóján továbbra is a Volkswagen, Opel, Ford sorrend látható, a negyedik helyen azonban az Audi visszaelőzte a Toyotát. A legnagyobb számban behozott modellek listáján az első négy hely változatlanul az Opel Astra, Ford Focus, Volkswagen Golf és Passat fogaté. 

A használtautó kereskedésekben még mindig az idősebb autók viszik az üzletet

Az Opel továbbra is az egyetlen márka, amely három modellel (Corsa, Meriva, Zafira) képviselteti magát a top 10-es importlistán, a legnagyobb előrelépés pedig a Hyundai i30-nál tapasztalható: csaknem másfélszer annyi érkezett 2019-ben, mint tavaly, így a tizenkilencedik helyről a tizedikre ugrott.

A hazai autóállományhoz mérten leggyakrabban a BMW, Mercedes-Benz és Audi modellek cserélnek gazdát, míg a tulajok legtovább a Lada, Dacia és Toyota modelleket tartják.  Ez azt jelenti, hogy míg az idei év első felében a BMW-állomány 19,3 százaléka került új tulajdonoshoz, ugyanezen idő alatt a Ladáknak csupán 6,8, a Daciáknak 8, a Toyotáknak pedig 8,2 százaléka. Az eladási arány párhuzamban áll a fenntartási költségekkel is,  ami az újonnan drágább és bonyolultabb modelleknél több meglepetést okozhat.

Amennyiben a tulajdonosváltások modellenkénti megoszlását nézzük, leggyakrabban az Opel Astra, a Suzuki Swift, illetve a Ford Focus modelleket írják át, még annak ellenére is, hogy ezen márkák átlag feletti tartási idővel rendelkeznek a hazai autóparkban.