Aktuális Életmód Színes

Napi 20 perc aggódás igenis kell

Ha minden nap 15-20 percet intenzív aggódással töltünk, hatásosan csökkenthetjük vele az általános stresszt, és kisimulnak az idegeink. Megmutatjuk, hogy csináld!

Harcolni a negatív gondolatok és érzések ellen általában visszaüt. Egyre erősebben tolakodnak az agyunkba ezek az ártó képzetek, és egy idő után már csak ezeken kattogunk. Ehelyett írjuk le a naplónkba, egy jegyzetfüzetbe vagy akár számítógépes dokumentumba, mi az aggodalmunk tárgya – írja a marieclaire.hu. Már ettől jobban érezzük majd magunkat, ám ezen kívül is rengeteg okból hasznos. Segít rendszerezni a gondolatainkat és megnyugtat, hogy nem felejtünk el semmi fontosat.

Ha szó szerint szembenézünk a problémáinkkal, egyből csökkeni fog a miattuk érzett aggodalmunk

Az a legjobb, ha meghatározunk magunknak egy bizonyos időpontot, amit aggodalmaskodással tölthetünk. Ilyenkor tényleg ne foglalkozzunk mással, csak aggódjunk. Írjunk a félelmeinkről, gondjainkról olyan részletességgel, ahogy csak lehet, ne cenzúrázzuk magunkat. Ha pedig eszünkbe jut a megoldás, azt is vessük papírra, így nem kell amiatt aggódnunk, hogy elfelejtjük. Mikor a probléma napvilágra kerül, gyakran magától értetődően a megoldás is felbukkan vele együtt. Sokkal tisztábban tudunk gondolkodni, ha tényleg nem jár ezer más dolgon is az agyunk.

Amikor viszont lejár az erre szánt időnk, kapcsoljuk ki az aggódást. Ha úgy érezzük, hogy a probléma továbbra is kínoz, emlékeztessük magunkat, hogy holnap is megvan a szünetünk, ugyanúgy gondolkozhatunk rajta. Ám a közte lévő időben máshova csoportosíthatjuk az energiáinkat, anélkül, hogy feleslegesen aggódnánk.

Kép forrása: dynamiccatholic.com