Autó-motor Színes

A sivatagból került elő a legendás Maserati

Vannak autók, melyek különös életet élnek meg. Ez a Maserati a pompából és csillogásból egy elhagyott sivatagi birtokról került elő, és most új tulajdonosára vár.

Mohammad Reza Pahlavi iráni sah az ötvenes évek végén azzal kereste meg a Maseratit, hogy a 3500 GT mintájára készítsenek neki egy annál is exkluzívabb presztízsautót. A cég éppen akkoriban szerette volna kibővíteni az ügyfélkörét szupergazdag kuncsaftokkal, ezért vállalta a kihívást.

Megbízták hát Giulio Alfieri nevű mérnöküket, hogy erősítse meg a 3500 GT alvázát, és szerelje bele az egyik használaton kívüli 450S motorját. Az új modell az 5000 GT nevet kapta, és 1959 novemberében a torinói autószalon egyik szenzációjaként mutatták be. Összesen 34 darab 5000 GT látta meg a napvilágot.

Az AM103 018 alvázszámú modell, melyet 1961 júliusában fejeztek be, és sorban a kilencedik 5000 GT-ként került legyártásra. Ez volt az egyetlen olyan példány, melynek dizájnját a Ghia tervezőcég feje, Sergio Sartorelli álmodta meg, ugyanaz a férfi, akinek a Fiat 126 vagy a Fiat 2300 ikonikus külsejét is köszönhetjük. A megrendelő Ferdinando Innocenti volt, aki 1947-ben a Lambretta robogók piacra dobásával vált Olaszország egyik leggazdagabb üzletemberévé, és személyesen Sartorellitől rendelte meg a saját 5000 GT-jét.

A Maserati 5000GT korszakának egyik kiemelkedő modellje volt

Innocenti később értékesítette a járművet, ami többször is tulajdonost váltott Olaszországban, majd végül a hetvenes években bekerült egy szaúdi autógyűjtő, Rubayan Alrubayan garázsába. Hihetetlen, de Rubayan nem igazán foglalkozott ezzel a különlegességgel. Egyszerűen leparkolta a járművet az egyik birtokán és otthagyta a feledésnek. 50 évig állt egy helyben az egykoron trófeának számító iparművészeti alkotás, melynek során a luxust majdnem teljesen elpusztította a sivatag homokja.

A tulajdonos halála után az örökösök leltárba vették az elhunyt vagyonát, és így bukkantak rá a gyakorlatilag a sivatagban veszteglő csodára. A kalandos sorsú 5000 GT-t elszállíttatták, majd átadták a Sotheby’s aukciós háznak, hogy árverésen találjon neki új gazdát.

Az autó értékét az aukciós ház 500 és 700 ezer dollár, azaz nagyjából 140 és 200 millió forint közé lőtte be, de elképzelhető, hogy ennél sokkal magasabb összegért talál majd új gazdára.