Aktuális Autó-motor Címlap

Az elektromos autók tarolnak a Frankfurti Autószalonon

Annak ellenére, hogy már sok gyártó nem érzi költséghatékonynak megjelenni Európa legnagyobb autókiállításán, a Frankfurti Autószalon még mindig hoz elegendő látnivalót, újdonságot, hogy megérje akár el is látogatni a német városba.

Frankfurtban 10 napon át várják az autózás iránt érdeklődőket a legújabb modellekkel, legalábbis egy részükkel. A Volkswagen Csoport igazi tüzijátékot tart hazai kiállításán, de a BMW és Mercedes is kitesz magáért. Sajnálatos, hogy a francia gyártók, vagy épp a Toyota már nem állít ki ezen a kiállításon sem, új modelljeik kommunikációjában nagyobb részt szánnak már az internetnek, mint a személyes találkozásnak a vásárlókkal.

A show legnagyobb szenzációja a Volkswagen által már hosszasan felvezetett ID.3 bemutatója, mely a gyártó legújabb elektromos autó családjának első tagja. A Volkswagen Csoport az elkövetkező 5 évben mintegy 60 új elektromos modellt szeretne piacra dobni, ezt a sorozatot kezdi el az ID.3 melyet a gyáriak akkora szenzációnak tartanak, mint anno a Bogár, vagy a Golf bemutatkozása jelentett.

Vajon tényleg egy újabb legenda mutatkozik be az ID.3-mal?

Az biztos, hogy az ID.3 keményen kezd, az első harmincezer darabot már úgy megrendelték a vevők, hogy az autóról még képet sem láttak igazán, nem beszélve arról, hogy bár a gyártás még idén elindul, az első autók csak jövő év tavaszán érnek el a kereskedésekbe.

Cupra Tavascan, egy autó, amit mindenki szívesen a garázsában látna

A SEAT másodmárkája, a CUPRA szintén az elektromos autózás fejlesztésén dolgozik, tanulmányautójuk, a Tavascan igazi csemege. A teljesen elektromos modell a VW közös platformjára épül, de hivalkodóan gyönyörű szabadidőautós formát terveztek a spanyolok. Az autó meghajtásáról két motor – az egyik az első tengelyre integrálva, a második hátul – gondoskodik, együttesen 306 Le teljesítményt nyújtva mind a négy kerék számára. A CUPRA Tavascan Electric Concept kevesebb mint 6,5 másodperc alatt képes elérni a 100 km / h sebességet.

A Corsa legújabb generációja nagy sláger lehet

Az Opel ígéretének megfelelően a Corsa legújabb modelljével, annak is elsősorban az elektromos változatával érkezett. A kisautók orrába épített villanymotor 136 lóerős, legnagyobb forgatónyomatéka 260 newtonméter, így 8,1 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, a városi tempót pedig kevesebb mint három másodperc alatt éri el, ami igazán szédítő eredmény. Természetesen lesznek benzines változatai, annál is inább, mert a hírek szerint az elektromos változat ára közel lesz a 10 millió forinthoz.

A japán gyártó első elektromos autója, a Honda e

A Honda egyszerre két legyet próbál lecsapni, mikor bemutatja a Honda e modellt. A természetesen elektromos kisautó a retro hullámot is meglovagolja, első ránézésre még sikere is lehet. Az érdekes nevű kisautónak már hazai ára is van, a 136 lóerős alapmodell bruttó ára 9 599 000 forint lesz, az árban már a 1,5 milliós állami támogatás is benne van. 

Egyes apró részletekben visszaköszön a régi Defender, de már napjaink dizájnját testesíti meg

A Land Rover nagy fába vágta a fejszéjét, amikor a legendás, 60 évig szinte változatlanul gyártott Defendert kívánta lecserélni a 21. század kihívásainak megfelelő modellre. A forma sok részletben emlékeztet az ős Defire, ugyanakkor divatos, elegáns az autó. A gyáriak szerint a terepjáró képessége nem csökkent, de az is biztos, hogy ezt már nem lehet locsolócsővel kimosni belülről.