Címlap Életmód Sport

Könnyebb a fogyás ősszel, de vajon miért?

Finom őszi gyümölcsöket csipegetve, a színes őszi tájban kirándulva, forró fürdőt véve, beépítve a rendszeres úszást az életünkbe és 8 óra alvás után már észre sem vesszük, és csak úgy olvadnak a kilók rólunk.

A még nem túl hideg, kellemes őszi időben szívesebben megyünk ki a természetbe, a sportolásnak kétségtelen jobban kedvez a hűvös idő. Nem izzadunk olyan erősen, nem kell megvárunk az esti órákat, hogy kimerészkedjünk, hanem a nap bármely időszakában sort keríthetünk akár a futásra, akár a biciklizésre. A kora reggeli kicsit ködös, mégis magával ragadó szürkületben is nekiindulhatunk, amikor még alszik a város. Nem meglepő, hogy a legtöbb amatőr futóversenyt őszi időszakban rendezik, és már a decemberi, hangulatos Mikulás futások is elterjedtek. De ha egy arborétumban sétálgatunk órákat, azzal is rengeteg kalóriát tudunk elégetni, emellett még látványnak és élménynek sem utolsó. Ugyanilyen élményben lehet részünk, ha túrázni indulunk egy napsütéses őszi napon legszebb erdőink valamelyikébe.

Nem elhanyagolható az egészségtudatos táplálkozás fontossága, ősszel sok olyan gyümölcsöt és zöldséget fogyaszthatunk, melyek jó hatással vannak az emésztésünkre, kevés kalóriát tartalmaznak, finomak és beindítják a fogyást. A körte kimossa a méreganyagokat, és magas a víztartalma, az áfonya segíti az emésztést, a szilvát szeretjük vízhajtó hatása miatt. Az alma pedig az egyik legszuperebb gyümölcs, magas víztartalmú, kevés kalóriát tartalmaz, és rostokban gazdag. A koriander és a zsálya természetes vízhajtó, emellett javítja az emésztést, a karfiol rengeteg antioxidánst tartalmaz. A sütőtök pedig nagy mennyiségben tartalmaz rezet, foszfort, vasat és magnéziumot.

Bár nagyon nehéz visszarázódni az őszi mókuskerékbe, de ilyenkor jön létre egy olyan napi rutin, ami kulcsszerepet játszik a hosszú távú egészséges szokások kialakításában, mint például az étkezés tervezése és a fizikai aktivitás rendszeressége. Ilyenkor nem vagyunk olyan türelmetlenek, mint a tavaszi hónapokban, amikor nagyon gyorsan szeretnénk megszabadulni a felesleges kilóktól. De hosszú távú sikert csak úgy érhetünk el, ha beépítjük napirendünkbe a rendszeres mozgást, és az egészséges táplálkozást, ami nem azt jelenti, hogy megfelezzük az adagokat, vagy lemondunk minden kedvencünkről, hanem mértékletesen fogyasztunk mindenből, ezzel elkerülve a jojó effektust. Könnyebben megtarthatjuk egészséges szokásainkat a karácsonyi ünnepek alatt is. Januárban az újévi fogadalmak miatt tele vannak az edzőtermek, de az őszi időszakban nem kell zsúfoltsággal számolnunk.